Avançar para o conteúdo principal

Mensagens

SCIENCE AND ESOTERICISM || THE ROLE OF INITIATIC SCHOOLS IN SOCIETY, Grand Master W.Bro. Fabio Venzi

In two conferences held by the Grand Masters of the Regular European Grand Lodges (the first one took place in London in 2007 and the last one in Geneva in 2013), the two Pro Grand Master of the United Grand Lodge of England, Lord Northampton and Peter Lowndes, reiterated, at a 6-year distance, basically the same concept: “Freemasonry has no role in society”. This important message aimed especially to dispel all the clouds and shadows wrapping Freemasonry not only in Italy, giving a distorted and disquieting representation of it. This message was not fully shared by all present members. Some Grand Masters and Grand Officers showed, even if not openly (the risk of losing the English craved “recognition” induced prudence…) perplexity and impatience about the above mentioned concept, continuing to think that, on the contrary, Freemasonry would have deserved a role, not only in society but also i

A Grã-Mestra da Grande Loja Feminina de França declara: "A Maçonaria não é um culto"

Marie-Thérése Besson,  Grã-Mestra da Grande Loja Feminina de França explica hoje em Nice: a Maçonaria " n ão é um culto, é o contrário, não é fácil entrar, mas é muito simples sair".  A Maçonaria "é o oposto de uma seita. Recebe homens e mulheres de todos os sectores da vida, há trabalhadores, vendedores, secretários ... Não existem apenas personalidades. O "nosso objectivo é buscar o significado, queremos trabalhar com nós mesmos, com a vida, somos portadores de valores e devemos ser exemplares ". Veja a longa entrevista que Marie-Thérése Besson concedeu ao francebleu.fr. Irá sair hoje. A Grã-Mestra da Grande Loja Feminina de França declara: "A Maçonaria não é um culto" | NEWS | MYFRATERNITY | MAÇONARIA | MASONIC PRESS AGENCY |  || www.myfraternity.org ||

Cómo educar líderes (Judaísmo)

Cómo educar líderes (Judaísmo) La historia de Jánuca está repleta de incidentes heroicos de sacrificio personal, coraje y liderazgo que influyeron sobre toda la historia del pueblo judío. Los macabeos se enfrentaron a un enemigo con miles de soldados para defender su fe y su pueblo. Lehudit, una joven judía, utilizó su belleza, su ingenio y su coraje para matar a un poderoso comandante griego, enemigo del pueblo judío. Jana, la madre de siete hijos, es un ejemplo de coraje moral y auto sacrificio. Sin embargo, como dijo John Maxwell: “Las grandes líderes no nacen, se hacen”. Como padres, ¿cómo podemos influir para formar a los futuros líderes judíos? Aquí propongo algunas cualidades y prácticas esenciales que deben inculcarse en el hogar para educar a futuros líderes. 1. Asumir la responsabilidad por uno mismo Una sociedad que alienta los derechos por encima de las obligaciones y la responsabilidad, difícilmente ayuda a producir individuos con iniciativa personal. Reconocer